حساب کاربری

فواید میوه‌های خشک و غلات برای کودکان

   Admin        ﺳﻪشنبه, 05 آذر 1398       اخبار و مقالات
 فواید میوه‌های خشک و غلات برای کودکان

 

قریبا غذا خوردن کودکان برای همه والدین یک کابوس است به خصوص خوردن غذاهای سالم و دور کردن آن‌ها از غذاها و میان وعده‌ای ناسالم و پر کالری مانند پفک یا فست فودها یک مشکل مشترک بین همه والدین است. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که تقریبا همه بچه‌های عاشق خوردن دسرهای شیرین و خوشمزه هستند و شما به عنوان والدینشان می‌توانید با دانستن چند نکته به راحتی کابوس خوردن غذاهای ناسالم را از بین ببرید.
همانطور که می‌دانید خوردن دسرهای ناسالم و پرکالری مانند دونات‌های شیرین تاثیر بسیار بدی روی سلامت جسمی بدن و بخصوص دندان‌های کودکان دارد و مصرف زیاد این دسته از دسر و میان وعده‌های می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند چاقی، اضافه وزن و دیابت در کودکان شود.
اگر به شما بگوییم که می‌توانید جایگزین‌های سالم و خیلی خوشمزه به جای این دسرها به وعده غذایی کودکانتان اضافه کنید، تقریبا مانند شنیدن خبر پیروزی در جنگ است. اما نکته مهم این است بهترین جایگزین برای این دسته از دسرها چه مواد غذایی هستند؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که بهترین جایگزین، غلات، آجیل و میوه‌ خشک هستند که نه تنها همه مواد معدنی مورد نیاز بدن کودک را تامین می‌کند بلکه میزان قند بسیار پایین‌تری نسبت به شیرینی‌های پرچرب و پرکالری دارند. به خصوص اگر از انواع آجیل‌های خام در میان وعده یا دسر کودک خود استفاده کنید. بسته به خواص و مزایای هر کدام از میوه‌های خشک، غلات یا آجیل‌ها می‌توانید دسرهای جذاب و خوشمزه‌ای درست کنید که تبدیل به غذای مورد علاقه کودکتان شود.

 

 

چرا میوه‌های خشک برای کودکان مفید هستند؟


همان طور که می‌دانید میوه‌های خشک، طی فرآیند خشک کردن میوه و تبخیر آب موجود در آن درست می‌شوند که باعث افزایش میزان مواد معدنی موجود در میوه خواهد شد. به این ترتیب کودک شما نه تنها با استفاده از این دسته از خوراکی‌ها مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و سلامت بدنش را دریافت خواهد کرد بلکه به مرور استفاده از ان انرژی بیشتری خواهد داشت و خبری از غر زدن‌های صبح برای رفتن به کودکستان نخواهد ‌بود.


این دسته از خوراکی‌ها بر خلاف شیرینی‌هایی مانند کلوچه و دونات که تنها برای مدت زمان ۳۰ دقیقه انرژی کودک شما را تامین خواهد کرد و بعد از بین رفتن این اثر کودک احساس خواب آلودگی و خستگی می‌کند، کمک خواهد کرد که کودکتان در تمام روز و به خصوص سر کلاس هوشیار بوده و بتواند با هوش و انرژی بیشتری فعالیت‌های خود را دنبال کند.


شما به راحتی می‌توانید از انواع میوه‌های خشک شده موجود در بازار مانند انجیر خشک، برگه‌های میوه خشک شده، کشمش، توت خشک و غیره به عنوان میان وعده برای تغذیه در مدرسه یا ترکیب آن با ماست میوه‌ای و آب میوه برای صبحانه استفاده کنید. البته بهترین نوع میوه‌های خشک آن دسته هستند که فاقد افزودنی و شیرین کننده‌های صنعتی بوده و قند طبیعی خود میوه را دارند، بنابراین در هنگام خرید حتما به برچسب اطلاعات تغذیه‌ای روی بسته دقت کنید. علاوه بر این می‌توانید خودتان هم در خانه میوه‌های مختلف را خشک کرده و از سلامت آن بیشتر مطمئن باشید.


برای این که کودکتان به خوردن این دسته از مواد غذایی تشویق شود، می‌توانید با هم برای خرید میوه‌های خشک رفته یا در خانه این کار را انجام دهید و با تزئین ظرف غذایش با استفاده از میوه‌های خشک او را به خوردن غذاهای سالم ترغیب کنید.